Kacsóh Pongrác-Heltai Jenő János vitéz
Mikor
2017. február 5., vasárnap
15.00 - 18.00-tól
Hol
Müpa – Fesztivál Színház,
Budapest
Jegyek
1.600 Ft
Jegyvásárlás


Kacsóh Pongrác-Heltai Jenő János vitéz

Mesés Zenék - családi matiné délután

Kacsóh Pongrác János vitéz, avagy hogyan lesz a zene birodalmában Jancsiból vitéz.

Az anya Kökényessy Ági

Kisfiú Csontos Péter

Iluska Szalai Ágnes, szoprán

Kukorica Jancsi Viszló István, tenor

A gonosz mostoha Hűvösvölgyi Ildikó, színművész

A francia király Boros Sándor, tenor

A francia királylány Bódi Zsófia, szoprán

Strázsamester Mukli Gyula, tenor

Bagó Fülep Máté, basszus

A falu csősze Silló György, basszus

Bartolo, udvari csillagász Czier Zoltán, tenor

Huszárok Medgyessy Bálint, Méhész György, Regős Simon, Tóth Kristóf,   a Budapest VIII. kerületi Vörösmarty Mihály Gimnázium dráma tagozatának diákjai

Falusiak, francia udvari nép, tündérek a Nemzeti Énekkar művészei

Zenei munkatárs Bizják Dóra

Díszlet Árva Nóra

Animáció Miks Róbert

Koreográfia Marosi Edit

Rendező Gábor Sylvie

 

 

a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar művészei
Farkas Róbert karmester

Könnyen eshetünk abba a hibába, hogy ha valaki valamit jól csinál, akkor arról azt gondoljuk: az a világ legegyszerűbb dolga. Ilyen például, amikor egy zenemű szinte magától megszületik a színpadon. Csak akik a kulisszák mögött dolgoznak, tudják: ahhoz, hogy a hallgatónak-nézőnek ez legyen az érzése, mindennek „klappolnia” kell. Mintha a kompozíció érzékeny szerkezet lenne: megannyi kis fogaskerekének kell óramű pontossággal forognia, minden elemnek, alkatrésznek súrlódásmentesen kell illeszkednie és együtt dolgoznia a tökéletes működéshez. Egy jól megírt opera is ilyen: a jelenetek, szereplők, hangulatok változatosan sokfélék, mégis logikusan kapcsolódnak egymáshoz, a cselekmény fordulatokban gazdag; darabjai, mint egy kirakós kerülnek folyamatosan egymás mellé, s a végén összeáll a kép. Egy előadás létrehozása nem különbözik ettől a folyamattól: szintén több résztvevő munkájának gyümölcse, amelyben mindenki másért felel. Ezen a délutánon megleshetjük, kik építik fel a produkciót, hogyan alakul ki egy előadás, kik dolgoznak benne együtt, mit adnak hozzá a hangszerek, az énekesek személyiségei. „Darabokra szedjük” a klasszikus tündérmese szerkezetét, egyes fogaskerekeket kézbe véve is megvizsgálunk, belekukkantunk, mitől forog, mitől működik, s ki az, aki működteti. Mitől lesz izgalmas egy történet még akkor is, ha ismerjük a végkifejletét?