A 2021/22-es évad bérletei

Kedves Közönségünk!

 

Örömmel értesítjük Önöket, hogy 2021/22-es évadunkra
bérleteket 2021. június 15-től (kedd),
koncertjegyeket június 22-től (kedd) vásárolhatnak.

Hűségkedvezményünk keretében
legalább 6 különböző előadásra tetszőleges számú jegy egyidejűleg történő vásárlása esetén 30%,
4 különböző előadásra tetszőleges számú jegy egyidejűleg történő vásárlása esetén 20% árengedményt kínálunk.
A Hűségkedvezmény a jegyek értékesítésével indul június 22-től.


Bérleteinket, hangversenyeinket tartalmazó füzetünket itt olvashatják, lejjebb görgetve pedig az egyes bérletajánlók alatt elérhető a bérletvásárlás linkje.

KOCSIS BÉRLET
MÜPA, BARTÓK BÉLA NEMZETI HANGVERSENYTEREM
A Nemzeti Filharmonikusok Kocsis bérletének több kulcsfogalma is van. Az egyik a grandiozitás. Illik ez Kocsis Zoltánhoz, hiszen nagy formátumú egyéniség volt. Grandiózus mű Verdi Requiemje, melyet kiváló hazai szólistákkal és Giacomo Sagripanti személyében felfedezésre méltó ifjú olasz karmesterrel hallhatunk.
De grandiózus mű Orff Carmina buranája is, melyet az a Kobayashi Ken-Ichiro dirigál, akivel Kocsis sok éven át működött együtt. Egy másik kulcsfogalom a felfedezés. Kocsis vérbeli zenei Kolumbusz volt, úgy szép tehát, ha a róla elnevezett bérletben hallhatjuk Félicien David Herculanum című operáját nemzetközi sztárszereposztásban, a francia repertoár kallódó remekeit sorra feltámasztó Vashegyi György betanításában. És a Skócia című koncert, amelyen François Leleux játssza Mozart Oboaversenyét és vezényli Mendelssohn Hebridák-nyitányát, valamint Skót szimfóniáját? Ez a hangverseny főhajtás a sokoldalúság előtt, hiszen a világ egyik legjobb oboása mutatja meg, hogy karmesterként is az élcsapat tagja. Hogy is ne illenék mindez Kocsishoz, aki zongoraművészből lett karmesterré, miközben hangszerének sem fordított hátat! Népszerű darabok, izgalmas ritkaság, sokoldalúság – ez a Nemzeti Filharmonikusok Kocsis bérlete.
Bővebben...
KOBAYASHI BÉRLET
MÜPA, BARTÓK BÉLA NEMZETI HANGVERSENYTEREM
Milyenek Prokofjev filmzenéi a zeneszerző által koncertdarabokká átdolgozva (Nyevszkij-kantáta, Kizsé hadnagy)? Milyen egy V. és egy IX. szimfónia, ha alkotójuk nem Beethoven, hanem Sosztakovics vagy Mahler? Milyen a késő romantika festői orosz koncertszvitje, mely Seherezádét ábrázolja, ahogyan Rimszkij-Korszakov álmodta meg?
Milyen Beethoven forradalmi indulata az Egmont-nyitányban és szelídsége a két hegedűrománcban? És hogyan zárul Bruckner életműve az ő Kilencedikjében? E kérdésekre felel a Nemzeti Filharmonikusok Kobayashi bérlete. Kik keltik életre ezeket az izgalmas zeneműveket? A megszólító személyiségű Schöck Atala varázsos altja, a virtuózan hegedülő Arabella Steinbacher és a nemes muzikalitású Pusker Júlia – no meg olyan kiváló dirigensek, mint Alekszandr Szladkovszkij, Kovács János, Dmitry Liss vagy Maxim Vengerov. Utóbbi karmesteri teljesítménye azért is különlegesen izgalmas, mert amikor Vengerov vezénylését figyeljük, az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb vonós virtuóza zenei portréjának kiteljesedését csodálhatjuk. Izgalmas művek, színes előadói egyéniségek, gazdag karmesteri világok várják a koncertlátogatót a Nemzeti Filharmonikusok Kobayashi bérletének hangversenyein.
Bővebben...
FERENCSIK BÉRLET
ZENEAKADÉMIA, NAGYTEREM
Névadójához, a nagy Mozart-karmesterhez illőn a Nemzeti Filharmonikusok Ferencsik bérletében döntő szerepet játszik Wolfgang Amadeus zenéje – de nem akárhogyan: a zeneszerzővel muzsikálnak kortársai, pályatársai, barátai is. Vanhal, Michael és Joseph Haydn, Salieri, Hummel, Vorisek: bécsi és salzburgi körkép, hangsúllyal a cseh zenészek értékein.
Szimfóniák, zongoraversenyek, nyitányok, induló, sinfonia concertante, trombitaverseny. Fellép Ránki Dezső és Rajna Martin, Szokolay Ádám és Dinyés Dániel, Kokas Katalin és Kelemen Barnabás, Pálfalvi Tamás és Charles Olivieri-Munroe – az utóbbi máltai születésű, de Kanadában nevelkedett karmester, és a cseh zene specialistája. Természetesen mögöttes tartalma is van az effajta bérletműsornak. Egyrészt a bécsi klasszikus repertoár mostanában zajló „visszafoglalásának” fontosságát hangsúlyozza, miként a Lukács bérlet is Haydn műveivel, másrészt élvezetes tálalásban kínálja a tapasztalatot, mely szerint a sokat emlegetett „bécsi” klasszika milyen varázsosan sokféle, akadnak benne salzburgiak, csehek, olaszok is. Egység és sokszínűség – ez a Ferencsik bérlet üzenete.
Bővebben...
LUKÁCS BÉRLET
PESTI VIGADÓ, DÍSZTEREM
A Nemzeti Filharmonikusok Lukács bérletének gerincét Haydn művei alkotják. Miért? Mert a közönség számára nincs tartalmasabb és szórakoztatóbb, mint egy Haydn-szimfónia. És mert a zenekarok, ha jól játsszák Haydn látszatra egyszerű, valójában számtalan kényes feladatot tartogató zenéjét, más kihívásoktól sem kell félniük.
A szimfóniákhoz koncertjeinken hol egy koncertária, hol egy sinfonia concertante, hol egy zongoraverseny, hol meg egy teljes mise csatlakozik, hogy műfajok terén is sokszínű legyen a kínálat. „Papa” Haydnnal elbeszélgetnek a „fiúk”: a zenetörténet „ifjabb” korszakainak zeneszerzői a 20. és 21. századból: Gyöngyösi Levente, Vajda János, Petrovics Emil, Malek Miklós. Összevesznek a fiúk az apával? Generációs ellentétre ne számítsunk: az új zenék szerzői termékeny kapcsolatban állnak a hagyománnyal. További „fiúk” is érkeznek: a bérlet sikeres fiatal karmesterei: Farkas Róbert, Hontvári Gábor, Madaras Gergely és a Nemzeti Énekkar karigazgatója, Somos Csaba, aki szintén vezényel egy koncertet. A szólisták közt Kristóf Réka, Cser Krisztián, Boros Mihály, Boldoczki Gábor nevét is megtaláljuk. A Lukács bérlet: évszázadok találkozása.
Bővebben...
PÁSZTI BÉRLET
PESTI VIGADÓ, DÍSZTEREM
1986-ban Pászti Miklós alapította a Nemzeti Énekkar elődjét, a Magyar Állami Énekkart, nem csoda hát, ha a róla elnevezett bérlet hangversenyei vokális zenét kínálnak. De milyen változatosságban képviselteti magát az emberi énekhang a koncerteken! Az első estén Verdi-operák: az Ernani, A lombardok, a Don Carlos és a Simon Boccanegra részleteit halljuk kiváló magyar operaénekesek és a Nemzeti Énekkar művészeinek előadásában.
A második műsor egyedülállóan különleges: Kodály műveire reflektálnak jazzkompozíciók – ez alkalommal a Nemzeti Énekkar és a Modern Art Orchestra együttműködése az élmény záloga. A bérlet harmadik estjén Bach János-passióját hallhatjuk, a negyediken pedig Haydn Az évszakok című oratóriumát, vagyis az utolsó két alkalommal egy tragikus, vallásos darab és egy derűs, világi kompozíció számít a közönség figyelmére. A karmesterek? A Verdi-operagálát régi kedvencünk, a lenyűgöző szuggesztivitású Carlo Montanaro vezényli, a Kodály-estet a legilletékesebb: a Nemzeti Énekkar karigazgatója, Somos Csaba. A János-passió Győriványi Ráth György, Az évszakok pedig a kórus hajdani karigazgatója, az együttest negyedszázadon át vezető Antal Mátyás irányításával elevenedik meg – ezen az estén vendégzenekar játszik: a Szombathelyi Szimfonikusok.
Bővebben...
PRÓBATERMI VENDÉGSÉG
KAMARAZENEI BÉRLET
MÜPA, A NEMZETI FILHARMONIKUS ZENEKAR PRÓBATERME
A Próbatermi vendégség sorozatban – amely évek óta hagyomány a Nemzeti Filharmonikusoknál – a zenekar próbatermébe invitáljuk a közönséget. Ezek a koncertek a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar művészei számára is különlegesek, hiszen kamaraegyüttesekben és az általuk kiválasztott művek előadóiként közvetlenebb kapcsolatot teremthetnek a közönséggel.
ZENEMÁNIA
BEAVATÓ KONCERTSOROZAT
MÜPA, FESZTIVÁL SZÍNHÁZ
A Zenemánia következő évadában egyetlen nagy jelentőségű zenei műfajt fogunk körbejárni: a szimfonikus költeményt. Ám nem a híres darabokat fogjuk megvizsgálni, hanem olyan szerzők itthon nem játszott műveit, akiknek minden egyes hangjuk meglepetést tartogat.
Hol stílusuk, hol mondanivalójuk által, hol zenei gondolataik előremutató voltával vagy épp a magányos zeneszerzői keresgélés egy-egy meghökkentő végeredménye miatt. Minden hagyományosan „nagy” szerzőt kihagyunk a szimfonikus költemények alkotóinak végtelen sorából. Senki ne számítson Lisztre, Richard Straussra, ám mindenkire számítson, aki felépítette, bővítette és életben tartotta ezt a műfajt. Szerzőink közt lesz Saint-Saëns, César Franck, Glazunov, Sibelius, Honegger, Martinů, Ibert, Nielsen és Ljadov. Mind-mind egy pazarlóan tehetséges kor káprázatos szimfonistái, akik egyedi tónusokkal gazdagították a zenetörténet színes palettáját. Itt az ideje felülbírálni elitista döntéseinket, hogy megismerkedhessünk az imént felsorolt komponisták tévesen „kevéssé érdekesnek” minősített remekműveivel.
Dinyés Dániel
Bővebben...