Origó – Eötvös Péter és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Mikor
2019. október 31., csütörtök
19:30-tólvárhatóan 21:40-ig
Hol
Müpa – Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem,
Budapest
Jegyek
5 500 / 4 500 / 4 000 / 3 500 / 2 500 Ft
Jegyvásárlás


Origó – Eötvös Péter és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Kobayashi bérlet 1.

Eötvös Péter zeroPoints
Eötvös Péter Speaking Drums (magyarországi bemutató)
***
Eötvös Péter Per Luciano Berio (magyarországi bemutató)
Dante-szimfónia, S. 109
Martin Grubinger ütőhangszerek
a Nemzeti Énekkar Nőikara (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Eötvös Péter karmester

Kíváncsi rá, hogyan hangzik egy várakozni tilos tábla, ha egy szakavatott muzsikus ráüt? Milyen egy bőgő oroszlán a pódiumon? Utóbbitól nem kell félni, nem ugrik a nézőtérre. Különleges hangszerről van szó, amely sok egyéb instrumentum mellett hallatja a hangját Eötvös Péter Speaking Drums című darabjában. Két rövidebb Eötvös-kompozíció között szólal meg a hangverseny első félidejében a Beszélő dobok, amelyben az ütős szólista valóban beszélni tanítja hangszereit, úgy, hogy mond, motyog, üvölt verseket, majd hangszerein játssza a szavak ritmusát, és ebből születik melódia a zenekaron. Fordítást ezúttal nem kapnak kézhez a szövegekhez, Weöres Sándor költeményei ugyanis úgynevezett nonszensz-versek, értelem nélküli szavakból, s a záró részben ezekhez némi szanszkrit szöveg csatlakozik. Akinek pedig ennyi jó kevés, az szünet után megismerheti a poklot – ahogy Dante nyomán Liszt Ferenc képzelte. A nagyszabású Dante-szimfóniában Liszt a purgatóriumot is hangokba foglalta. A mennyországról Wagner lebeszélte, tartva tőle, hogy banálisra sikeredik. Ezért Liszt inkább egy Magnificatot komponált zárásként, természetesen kórussal.

100 évesek vagyunk