Kobayashi bérlet 4.
A KONCERT ELMARAD! RÉSZLETEK: https://www.filharmonikusok.hu/jegyek/vasarlasi-informacio/
A koncert két zeneszerzője között bőven akad kapcsolat: Richard Strauss Gustav Mahlerhez hasonlóan kivételes tehetségnek tartotta a nála harminchárom évvel fiatalabb gyerekzsenit, Erich Wolfgang Korngoldot, a híres bécsi kritikus, Julius Korngold fiát. Mindketten virtuóz hangszerelők, s mindketten az utóromantika képviselői voltak. A Straussiana cím játékosan kettős jelentésű: egyszerre utal Richard Straussra, és a vele semmilyen családi kapcsolatban nem álló ifjabb Johannra, a valcerkirályra, akinek emléke előtt Korngold kései alkotása tiszteleg.
Kelemen Barnabás világhírű szólista, kamaramuzsikus és vonósnégyes-primárius, számos klasszikus és kortárs mű megszólaltatója, aki régóta szoros kapcsolatot ápol a Nemzeti Filharmonikus Zenekarral, s a Bartók Új Sorozat egyik oszlopa volt. Korngold életörömtől duzzadó, túláradó dallambőségű D-dúr hegedűversenyében megcsodálhatjuk virtuozitását és temperamentumát. Korngold másik műve, amelyet ezen az estén hallhatunk, a négy évvel halála előtt, 1953-ban komponált Straussiana a nagy keringőkomponista előtt hódol, olyan színpadi műveiből idézve, mint a Ninetta hercegnő, a Cagliostro Bécsben vagy a Pázmán lovag. Richard Strauss fiatalkori szimfonikus költeménye, az Aus Italien (Itáliából) pedig pazar hangszerelésű, érzéki szépségű zenei utazás Róma, Sorrento, Nápoly tájain. A fináléban Strauss még a híres nápolyi sláger, a Funiculì, Funiculà dallamát is felhasználta, feltételezve, hogy az népdal. Az ügyből szerzői jogi per lett, melyet a dal szerzője, Luigi Denza nyert meg. Az est karmestere, a negyvenegy éves német muzsikus, Christoph Altstaedt – a nálunk is jól ismert Nicolas Altstaedt bátyja –, az operai és szimfonikus repertoár elismert tolmácsa.