Mikor
2018. május 13.
11.00
Hol
Müpa – Fesztivál Színház,
Budapest
Jegyek
2.000 Ft
Tovább


Operamacera – Donizetti Don Pasquale



Kolonits Klára – szoprán

Horváth István – tenor

Cseh Antal – bariton

Gábor Géza – basszus

 

Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Göttinger Pál rendező

Dinyés Dániel karmester

 

Előadás sorozatunk azoknak a fiataloknak és örök fiataloknak szól, akik szeretik a zenét, de nem értik; akik értik, de nem szeretik; akik, bár értik és szeretik, de érzik, hogy még rengeteg titkot rejt egyetlen dallam; akik mindig szerették volna meglesni, hogy születik egy mozdulat a zenében és zenére; akik gyerekkorukban minden kezük közé kerülő dolgot szétszedtek; akiknek a legózás volt a mindenük és ma is leülnek játszani a kicsikkel; akiknek a felfedezésről nem csak földrészek jutnak eszébe;  akik mindig is imádták a színházi dolgokat; akik soha nem értették miért jó ez a “színházasdi”! Régimódi, ráérős kutakodás az operákról, az örömükben/halálukban hosszan énekelő szereplőkről, és megígérjük, hogy dallam, kíséret, szereplő és jelenet nem marad szétszedetlenül és újra felépítetlenül, “operamacerálatlanul”!

Don Pasquale, a vagyonos, bogaras, idős agglegény türelmetlenül járkál fel s alá: háziorvosát, Malatesta doktort várja, aki ezúttal nem közönséges gyógyszert hoz neki, hanem különleges gyógyszert – egy menyasszonyt. Ezzel a képpel kezdődik Donizetti hatvannegyedik (!) operája, és innen aztán nincs megállás, forgószél szerűen születik meg a komédia, a zeneirodalom egyik legszórakoztatóbb vígoperája. Mégsem hagyományos operaelőadásra ül be, aki jegyet vált az Operamacerák alkalmaira. Két, az opera és a színház világában jártas művész vezet be minket Donizetti pezsgő és mókázó operája révén a műfaj rejtelmeibe, megvilágító erejű kommentárokkal, a szituációk elemzésével. Dinyés Dániel karmester–zeneszerző és Göttinger Pál rendező próbálja meg a közönség szeme láttára és füle hallatára megfejteni, hogyan gondolkodott Donizetti, milyen srófra járt az agya, amikor a kezébe kapott egy librettót, mit gondolt egy helyzetről, egy gesztusról, és mit fűzött ő hozzá a zenéjével, milyen dallamokkal lehelt a szereplőkbe életet, és miként tette elevenné a történetet a színpadon.